Mam biegunkę i wymiotuję. Czy może mieć to wpływ na skuteczność pigułek antykoncepcyjnych?

Pytanie Mam biegunkę i wymiotuję. Czy może mieć to wpływ na skuteczność pigułek antykoncepcyjnych? 

Odpowiedź:  Skuteczność antykoncepcji hormonalnej przy biegunce lub wymiotach zależy od tego jak długo byłaś chora. Jeśli biegunka lub wymioty zaczęły się w ciągu dwóch godzin od przyjęcia tabletki antykoncepcyjnej, to nie została ona wchłonięta przez organizm i jej skuteczność będzie obniżona.

W tym przypadku powinnaś przyjąć kolejną pigułkę od razu. Jeśli biegunka lub wymioty nie zaczną się ponownie, nadal będziesz chroniona przed ciążą. Później należy przyjąć kolejną tabletkę o zwykłej porze.

Jeśli jednak biegunka lub wymioty kontynuują, może to oznaczać, że Twoja ochrona przed ciążą jest naruszona. Jeśli to możliwe, należy kontynuować przyjmowanie tabletek o zwykłej porze, lecz powinniście także użyć dodatkowej metody antykoncepcji – jak prezerwatywy.

Jeśli biegunka lub wymioty występują dłużej niż 24 godziny, powinnaś liczyć każdy dzień choroby jako dzień w którym „zapomniałaś” przyjąć tabletkę.  W tym przypadku najlepiej poradzić się lekarza lub farmaceuty lub przeczytać ulotkę załączoną do leku.